mandag 31. mars 2014

Intervju fra arbeidsuken

I dag hadde jeg litt ekstra tid og bestemte jeg meg for å spørre kameraten min Simon (som dere kjenner fra før, forresten ta en titt på hans blogg for å se hva jeg svarte på intervjuet: http://www.simonmedier.blogspot.no/ ) om hvordan han hadde det, hva han lærte og opplevde i løpet av arbeidsuka.

Her er intervjuet:

Spørsmål 1: Hva jobbet du som?
Svar: Lærer.

Spørsmål 2: Hvilke arbeidsoppgaver hadde du?
Svar: Jeg var hjelpelærer, det vil si jeg sjekket om det var noen som trengte hjelp. jeg var også friminuttsvakt og SFO arbeider.

Spørsmål 3: Hvor jobbet du?
Svar: På Ganddal skole.

Spørsmål 4: Hva synes du om å jobbe der, var det gøy? (Hvorfor/hvorfor ikke?)
 Svar: Det var ganske spennende og morsomt. Du kjenner liksom på deg at barna ser opp til deg.

Spørsmål 5: Hvorfor valgte du å jobbe her?
Svar: Jeg begynte å gå tom for tid til å velge arbeidsplass, og visste at en medelev skulle jobbe som lærer på foreldrenes arbeidsplass, så jeg spurte om jeg kunne være med.

Spørsmål 6: Kunne du tenke deg å bli adjunkt eller lærer?
Svar: Ja, det kunne jeg godt tenkt meg.

Spørsmål 7: Hvor lenge jobbet du?
Svar: Fra rundt 8 om morgenen til halv fire på ettermiddagen. Alt i alt 7,5 timer.

Spørsmål 8: Hva var det som gjorde deg interessert i denne jobben?
Svar: En av lærerne her på skolen inspirerte meg til det.

Spørsmål 9: Kunne du anbefalt denne jobben til noen og i så fall hvem?
Svar: Jeg har en venninne som denne jobben kanskje appellerer til.

Takk Simon, for at du tok deg tiden til å svare på disse spørsmålene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar